Κυριακή, 15 Μαΐου 2016

Συνέδριο Εξαγωγή Ελαιολάδου 2016



Στις δύσκολες μέρες που ζούμε από οικονομικής πλευράς, δημιουργούμε μια εκδήλωση με “τάση φυγής προς τα μπρος”, μια εκδήλωση με πολλές προτάσεις για αύξηση των εξαγωγών. 
Το συνέδριο“ Εξαγωγές ελαιολάδου, προοπτικές & δυνατότητες” καλύπτει το κενό της ενημέρωσης για αυτόν τον κλάδο και τονίζει θέματα όπως προετοιμασία εταιρείας και προϊόντος για μια επιτυχημένη εξαγωγική δραστηριότητα, τιμολόγηση προϊόντος, inco terms διασφάλιση πληρωμής, κατοχύρωση εμπορικού σήματος, μεταφορές εξαγωγικών προϊόντων, προϋποθέσεις για μια επιτυχημένη & ανταγωνιστική εξαγωγική δραστηριότητα, διαδικαστικά δασμολογικά Κίνας – Ρωσίας, διαδικαστικά δασμολογικά Αμερικής, ασφάλιση εξαγωγικών κινδύνων, χρηματοδότηση εξαγωγών, η μεσογειακή διατροφή ισχυρό εργαλείο για την προβολή ελληνικού ελαιόλαδου, export branding: κατακτήστε τις διεθνείς αγορές με “όπλο” την εικόνα, πολυπολιτισμικό marketing, συσκευασία του ελαιολάδου ως συντελεστής προώθησης των εξαγωγών, ιδιαίτερες απαιτήσεις εργαστηριακών αναλύσεων ανά εξαγωγικό στόχο, ποιότητα ελαιολάδου κριτήριο για καλύτερες εξαγωγές, κ.ά. 





Με τους σπουδαστές του Δημόσιου ΙΕΚ Αιγάλεω 




Η προώθηση του Ελληνικού ελαιολάδου στο εξωτερικό μεταξύ των άλλων προϋποθέτει:
  1. την προσαρμογή του προϊόντος στην αγορά-στόχο στην βάση των αρχών του Διαπολιτισμικού Marketing. Ο ρόλος και σημασία της διαπολιτισμικής επικοινωνίας στην ανάπτυξη συνεργασιών με το εξωτερικό.
  2. την καινοτομική του εμφάνιση και συσκευασία.
  3. την πρόσληψη από τις εξαγωγικές επιχειρήσεις πολιτισμικών στελεχών ικανών να επικοινωνούν με άτομα διαφορετικής, από την δική μας, κουλτούρας.



Η ομιλία μου στο Συνέδριο: 


11:00 πμ Μουζάκης Κωνσταντίνος,  “CHEF EUROPE 2015” Διευθυντής Γαστρονομίας & Υπεύθυνος Δράσεων Επισιτισμού στις Μόνιμες Κοινωνικές Δομές Άμεσης Αντιμετώπισης της Φτώχειας του Ομίλου UNESCO Πειραιώς και Νήσων
Θέμα: Γαστρονομία, μια άλλη οπτική για αύξηση των εξαγωγών.





Εκλεκτοί προσκεκλημένοι
Κυρίες και Κύριοι,
Η Ελλάδα του χθες.
Η Ελλάδα του σήμερα.
Η Ελλάδα του αύριο.
Η Ελλάδα των Εξαγωγών του Ελαιόλαδου

Κυρίες και Κύριοι

Επιτρέψτε μου πρώτα να χαιρετίσω την διοργανώτρια εταιρία που με αυτή την πρωτοβουλία σήμερα ξεκινάει ένας κύκλος ομιλιών για την Εξαγωγή του Ελαιολάδου, ως απόδειξη ότι το Έξτρα Παρθένο Ελαιόλαδο στην Ελλάδα επεκτείνεται, και βρίσκεται σε αυτό το συνέδριο!

Παράλληλα, συγχαίρω θερμά τους συνομιλητές, του σημερινού συνεδρίου.

Είμαι σίγουρος ότι σήμερα οι ομιλίες και οι παρεμβάσεις που θα αποβούν πολύτιμες για το σύνολο του Ελαιολάδου και της Κοινωνίας μας.

Το σημερινό συνέδριο, μας απασχολεί έντονα όχι μόνο σαν Ελλάδα αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και τη διεθνή κοινότητα στο σύνολό της.

Η σημασία του σωστού χειρισμού του Ελαιολάδου είναι προφανής, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη τα δύσκολα δεδομένα που δημιουργεί η παγκόσμια οικονομική κρίση.

Η Ελληνική Μεσογειακή Διατροφή έχει μόνο θετικά στοιχεία. Χρειάζεται λοιπόν να ασχοληθεί με αυτήν και ο τομέας του Τουρισμού που όπως όλα δείχνουν θα σημειώσει μία άκρως επιτυχημένη πορεία και το 2016 εκτός από κάποια συγκεκριμένα νησιά.

Εμείς οι chef χρειάζεται, από την πλευρά μας, να δείχνουμε περισσότερο ζήλο στα ελληνικά προϊόντα και φυσικά να προωθούμε τις ελληνικές συνταγές που η κάθε περιφέρεια συμπεριλαμβάνει στην τοπική κουζίνα της.

Είναι η ώρα πάντως, να κάνουμε και κάτι περισσότερο: να κινηθούμε σε προτάσεις που θα ξεπεράσουν την «πεπατημένη» για να ανοίξουμε νέους δρόμους και νέες προοπτικές στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας.

Κύριο μέλημά μας είναι να προωθήσουμε την τοπική κουζίνα μέσα από το Ελαιόλαδο.

Δεν είναι τυχαίο ότι η ιταλική κουζίνα είναι η πιο διάσημη στον κόσμο ενώ η ελληνική, που είναι πιο υγιεινή, είναι πίσω πολλές θέσεις,
και πιο δημοφιλής η σπαγγέτι και η πίτσα ενώ η χωριάτικη σαλάτα να μην έχει αντίστοιχη θέση στην παγκόσμια κατάταξη. Λάθος διαχειρίζονταν το profil της γαστρονομίας, όσοι εμπλέκονταν σε καίριες θέσεις μέχρι εχθές, που είδη σήμερα κάτι αρχίζει να φαίνεται στο βάθος του τούνελ και αυτό έχει την υπογραφή του ΓαστροΤουρισμού.

Εκτός από τις φυσικές ομορφιές, η Ελλάδα έχει κι άλλους λόγους να χαρακτηρίζεται μοναδική!

Η κουζίνα της έχει υψηλή ποιότητα και μια μοναδικότητα λόγω της πλούσιας πρωτογενούς παραγωγής της. Μέχρι σήμερα, τα τοπικά ελληνικά, της μητέρας γης και θάλασσας ίσως αποτελούσαν μια ειδική πρόταση που απευθυνόταν σε ένα πολύ μικρό ποσοστό τουριστών. Το ποσοστό αυτό πρέπει να το αλλάξουμε. Να το αυξήσουμε. Είναι στο χέρι μας να συνδυάσουμε τον τουρισμό με την πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή και να επηρεάσουμε εντυπωσιακά τον ρυθμό ανάπτυξης.

Αν κατορθώσουμε να καταναλώσουν οι ξένοι τα θαυμάσια προϊόντα της ελληνικής γης, θα κάνουμε το πρώτο σημαντικό βήμα μιας μεγάλης ανατροπής -της αναγνώρισης της ελληνικής παραγωγής εκτός συνόρων.

Το Ελληνικό Ελαιόλαδο , ως προϊόντα υψηλής ποιότητας, κατέχουν ιδιαίτερη θέση στις αγορές του εξωτερικού.  Αλλά η μη συστηματική μέχρι τώρα, όμως, προβολή και προώθησή τους, δεν έχει επιτρέψει τη συνολική τους αναγνώριση.
Γι” αυτό χρειάζεται το Ελαιόλαδο και τα προϊόντα να διαδοθούν με το σωστό μάρκετινγκ και να τα γνωρίσουν οι τουρίστες καλά.

Οι λόγοι είναι οι εξής:


1.  Η γαστρονομία αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία του τουρίστα.
2.  Ο «γαστρονομικός πατριωτισμός» επιβραβεύεται οικονομικά και έχει θετικά στοιχεία αν συνδυαστούν ο πρωτογενής, ο δευτερογενής τομέας και στο τελικό στάδιο ο τριτογενής Τομέας.
3.  Η γαστρονομία θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από τη χώρα μας ως τουριστικό προϊόν και συνεπώς να ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων του ελληνικού τουρισμού.
4.  Αφορά κάτι περισσότερο από τον συνδυασμό καλού φαγητού με καλό κρασί.
5.  Περιλαμβάνει, επίσης, συμμετοχή σε μαθήματα μαγειρικής, αγορά χαρακτηριστικών τοπικών προϊόντων γαστρονομίας, επίσκεψη σε τοπικές αγορές τροφίμων, επίσκεψη σε χώρους παραγωγής τροφίμων ή ποτών (π.χ. σε ελαιοτριβεία ), την συμμετοχή σε γαστρονομικές γιορτές και φεστιβάλ, διοργάνωση περιηγήσεων κ.ά.»
6.  Η διοίκηση και η προβολή της γαστρονομίας πρέπει να βασιστούν σε ένα επαγγελματικό σχέδιο μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τρεις κατηγορίες δράσεων:   
   α) Διαμόρφωση γαστρονομικού χαρτοφυλακίου,
   β) Ανάπτυξη γαστρονομικού brand,
   γ) Κατάρτιση επικοινωνιακού   προγράμματος  (ΜΜΜ,Αερομεταφορές,τραίνα, Ακτοπλοΐα)
7.  Πρέπει να συσταθεί μια επιτροπή και μαζί με το Υπουργείο Τουρισμού και ΕΟΤ να πιστοποιούνται εστιατόρια και μάγειρες που εργάζονται στο εξωτερικό.
8.  Παράλληλα δεν πρέπει να παρουσιάζετε το Ελληνικό Ελαιόλαδο σε εκθέσεις και διάφορα event στο εξωτερικό σαν διασκορπισμένη διαδήλωση αλλά πιστεύω με μια γροθιά όλοι οι φορείς να γίνουν μια δύναμη και να αντιμετωπίζουν στα ίσα κάθε χώρα όπως αρμόζει στην χώρα αυτή.
9.  Το Ελληνικό Ελαιόλαδο πρέπει να γίνει το brand για τον κάθε τουρίστα, αλλά μέχρι στιγμής δεν το έχουμε καταφέρει να γίνει διάσημη σε όλοι την υφήλιο.


Κυρίες και Κύριοι

Είναι γεγονός ότι το Ελαιόλαδο διανύει δύσκολη περίοδο οικονομικά. Οι Βασικότεροι παράγοντες στους οποίους αποδίδεται αυτή η σοβαρή κρίση, θεωρούνται οι ακόλουθοι:
α) η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση,
β) τα χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα που πλήττουν τον τουρισμό μας,
γ) η αρνητική εικόνα της χώρας μας.

Πολύ πριν ξεσπάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση, το Ελαιόλαδο  είχε ήδη έντονα σημεία παθογένειας με σοβαρά διαρθρωτικά προβλήματα που σταδιακά τον οδήγησαν σε απώλεια του ανταγωνιστικού του πλεονεκτήματος από άποψη σχέσης ποιότητας – τιμής, συγκριτικά με νέους ανταγωνιστές στην περιοχή της Μεσογείου που για το ίδιο το προϊών, έχουν πολύ χαμηλό κόστος παραγωγής και επομένως, πολύ χαμηλότερη τιμή.
Εμφανή συμπτώματα αυτής τα παθογένειας είναι η μη σωστή προώθηση , η μείωση της διαπραγματευτικής μας ικανότητας, που εκδηλώνεται με φαινόμενα όπως στάσιμες ή μειούμενες τιμές, αλλά και η σταθερή υποβάθμιση του οικονομικού και κοινωνικού προφίλ του μέσου πολίτη. Για τους λόγους αυτούς, η Ελλάδα οφείλει να βρει τρόπους οι οποίοι θα αναζωογονήσουν το προϊον και θα το φέρουν και πάλι σε ισχυρή θέση. Μια λοιπόν λύση, της οποίας αποτελέσματα θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε εντυπωσιακά, είναι η επένδυση στην αυθεντική Ελληνική κουζίνα και στην γαστρονομία του τόπου μας, καθώς η Ελλάδα δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις χώρες αυτές που διεκδικούν το γαστρονομικό τουρισμό πχ Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία.

Κυρίες και Κύριοι

Η γεύση αποτελεί πολύτιμο στοιχείο του πολιτισμού της χώρας μας.
Τα Ελληνικά προϊόντα διακρίνονται για την αυθεντικότητα τους και η παραδοσιακή Ελληνική κουζίνα για το απαράμιλλο συνδυασμό συστατικών πρώτης ποιότητας ενώ το τυπικό Ελληνικό φαγητό μπορεί να είναι τόσο απλό ή όσο πολύπλοκο το θέλει κανείς, πολύχρωμο και γεμάτο με δυνατές γεύσεις. Παρόλα αυτά, κρίνεται αναγκαίο να γίνουν κάποιες ενέργειες και να ληφθούν ορισμένα μέτρα ώστε να βελτιωθεί η γαστρονομική προσφορά της χώρας μας για να μπορέσει να καθιερωθεί η Ελλάδα ως ένας δημοφιλής γαστρονομικός προορισμός
Ως εκ τούτου προτείνεται:
1.   Κατ’ αρχάς, είναι ανάγκη τα προϊόντα τα οποία προσφέρονται από Ξενοδοχεία, εστιατόρια να χαρακτηρίζονται για την εντοπιότητα τους, την φρεσκάδα τους, την εποχικότητά τους και την παρασκευή τους με όρεξη και όχι στο πόδι. Να μη χρησιμοποιούνται δηλαδή λάδια μην κατάλληλα για την Ελληνική Σαλάτα. Τα υλικά να είναι εποχής τους. Το ελαιόλαδο θα πρέπει να προσφέρεται άφθονο και να μην είναι αγνώστου προέλευσης αλλά Ελληνικό, διότι με αυτές τις ενέργειες καταστρέφεται και παραποιείται η Ελληνική γεύση. Γι’ αυτό  θα πρέπει να προσφέρεται κουζίνα Ελληνική, γνήσια και τίμια και να χαρακτηρίζεται από επαγγελματισμό και το σεβασμό προς τον πελάτη.
2.   Επίσης, το προσωπικό που εξυπηρετεί τους πελάτες θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένο και καταρτισμένο ώστε να φέρεται στους πελάτες με επαγγελματισμό, ευγενικούς και καλούς τρόπους, να τους προσφέρει ποιοτική εξυπηρέτηση, διακριτικό σερβίρισμα και να είναι ενημερωμένο για το μενού του εστιατορίου, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζει τις γεύσεις, τον τρόπο παρασκευής των πιάτων, τα υλικά που χρησιμοποιούνται, το είδος λαδιού και την περιοχή προέλευσης τους, με ποια φαγητά συνδυάζονται. Την κατάρτιση αυτή θα μπορούσε να αναλάβουν το Υπουργείο Τουρισμό, ΕΟΤ, ΣΕΤΕ, ΞΕΕ, ΟΤΕΚ ΚΑΙ ΠΟΕΣΕ, μέσω ειδικών προγραμμάτων ανά την Ελλάδα και εκτός. Μετά από κύκλους ειδικών σεμιναρίων οι επιχειρήσεις εστίασης θα μπορούσαν να υποδείξουν στο προσωπικό τους ποια είναι τα χρησιμοποιούμενα υλικά της Ελληνικής Κουζίνας , ή προέλευσή τους γιατί δεν μπορεί να σερβίρει λάδι από τα Ανώγεια και να μην ξέρει που βρίσκονται τα Ανώγεια στην Κρήτη, και ο τρόπος παρασκευής τους όπως επίσης και τους καταρτίζουν σε θέματα που αφορούν την εξυπηρέτηση, το σωστό σερβίρισμα. Επιπλέον μπορούν να γίνονται σεμινάρια που να απευθύνονται στους ξενοδόχους και εστιάτορες.
3.   Σχετικά με την ξενοδοχειακή κουζίνα, θα μπορούσαν να υπάρχουν στο γεύμα αλλά και στο δείπνο μεγάλο ποσοστό με πιάτα τα οποία να περιέχουν τοπικές συνταγές και να είναι παρασκευασμένα με την χρήση τοπικών προϊόντων πχ δεν γίνεται στα ξενοδοχεία να έχουμε βραδιά Ανατολίτικης Κουζίνας και να μην γίνεται βραδιά Κρητική ή Επτανησιακής Κουζίνας κλπ. Το πρώτο πράγμα που θα ζητήσει να γευτεί ο ξένος τουρίστας όταν έλθει στη χώρα μας είναι οι σπεσιαλιτέ της Ελληνικής Κουζίνας. Είναι από τις πρώτες ίσως απαιτήσεις τους η γεύση Ελληνικών παραδοσιακών εδεσμάτων και οι επαγγελματίες του είδους οφείλουν να τους το προσφέρουν.


4.   Επιδίωξη συνεργασίας με τους γυναικείους συνεταιρισμούς, Πολλά ξενοδοχεία και εστιατόρια θα μπορούν να προμηθεύονται προϊόντα από τους τοπικούς γυναικείους συνεταιρισμούς, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό και την γυναικεία επιχειρηματικότητα και τονώνοντας την οικονομία της περιοχής.
5.   Υιοθέτηση πρακτικών από την διεθνή εμπειρία. Στην προσπάθεια των ξενοδόχων να ενσωματώσουν την Ελληνική γαστρονομία στην κουζίνα τους, θα μπορούσε να συνδράμει η υιοθέτηση καλών πρακτικών από το εξωτερικό. Για παράδειγμα μια χώρα η οποία ανήκει στις πρώτες επιλογές των γαστρονομικών τουριστών είναι η Γαλλία. Εκεί οι ξενοδόχοι θέτουν ως προτεραιότητα την προσφορά τοπικής κουζίνας και την ανάδειξη των προϊόντων που παράγει η περιοχή τους. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως πολλά ξενοδοχεία προσφέρουν τοπική κουζίνα σε υψηλό επίπεδο και αυτό αποδεικνύεται και από βραβεύσεις, αποδοχή σε δίκτυα με αυστηρά κριτήρια επιλογής και σε αναφορά τους σε γαστρονομικούς οδηγούς κύρους.
6.   Μια άλλη σημαντική παράμετρος που δε θα πρέπει να παραλειφθεί, είναι η χρήση Ελληνικών Ελαιολάδων στο μενού των ξενοδοχείων και των εστιατορίων. Άλλωστε το Ελαιόλαδο ως βασικότατο συστατικό της Ελληνικής γαστρονομίας θα πρέπει να έχει προεξέχουσα θέση, μιας και οι γεωκλιματικές συνθήκες της χώρας μας είναι ιδανικές για την παραγωγή ελαιολάδου υψηλής ποιότητας.

7.   Οι Ξενοδόχοι και οι εστιάτορες αφού οικειοποιηθούν τα Ελληνικά Ελαιόλαδα, θα μπορούσαν να τα διαφημίζουν στις ιστοσελίδες της επιχείρησής τους. Δηλαδή θα μπορούσαν να αναφέρουν ότι τα μενού τους συνοδεύονται από Ελαιόλαδα της Ελληνικής γης, τα οποία μπορούν να γευτούν όσοι επιλέξουν να τους επισκεφτούν.
8.   Επιπρόσθετα, πέραν των προωθητικών ενεργειών που έχουν ήδη προλεχθεί σε διάφορες ημερίδες ή συνέδρια, θα μπορούσαν να γίνουν και άλλες κινήσεις οι οποίες, σε συνδυασμό με τον οινοτουρισμό, θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε ιδιαίτερα αξιόλογες. Για παράδειγμα, τα διάφορα τοπικά ελαιοτριβεία μπορούν να συνεργαστούν με παραγωγούς τοπικών προϊόντων ή κατά τη διεξαγωγή γαστρονομικών εορτών και κάτι που θα αποφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στους παραγωγούς αλλά και στους τουρίστες καταναλωτές.
9.   Τέλος, για την αποτελεσματική προβολή και διάθεση των Ελληνικών τοπικών προϊόντων και στο εξωτερικό, προαπαιτείται η παραγωγή και τυποποίηση ποιοτικών αλλά και επώνυμων προϊόντων με ονομασία προελεύσεως, γεωγραφική ένδειξη η οποία ισχύει και επίσης επιβάλλονται τοπικές συνεργασίες μεταξύ τουριστικών επιχειρηματιών, παραγωγών και τυποποιητών, αφού όμως πρώτα μεταβάλουν τη νοοτροπία ότι ο διπλανός μας δεν είναι ανταγωνιστής, αλλά συνεργάτης και σύμμαχος.


10.                   Εφαρμογή της επιπλέον μοριοδότησης από τον ΕΟΤ κατά την διαδικασία κατάταξης του καταλύματος σε αστέρι ή κλειδί όποτε υπάρχει υιοθέτηση της Ελληνικής Παραδοσιακής Κουζίνας από τα ξενοδοχεία που διαθέτουν χώρους εστίασης σε υψηλό βαθμό σε μενού Ελληνικής Κουζίνα ή τοπικής Κουζίνας.


Κυρίες και Κύριοι

Συμπερασματικά θεωρούμε ότι η παραδοσιακή Ελληνική διατροφή και κουζίνα βασισμένες στο λάδι, στα άφθονα λαχανικά και φρούτα καθώς και στην παρουσία οσπρίων και ψαριών είναι γνωστό ότι στο πλαίσιο της Μεσογειακής Διατροφής θεωρείται παγκοσμίως ένας από τους υγιεινότερους τύπους διατροφής.
Επιπλέον η Ελληνική κουζίνα λόγω της πολυδιάσπασης και πολυμορφίας του γεωγραφικού Ελληνικού χώρου και των διαφορετικών επιρροών, παρουσιάζει σημαντική ποικιλότητα. Η κάθε περιοχή έχει να παρουσιάσει τα δικά της τοπικά υλικά και εδέσματα. Επίσης, η διαφοροποίηση που παρατηρείται στον τρόπο παρασκευής των διαφόρων τροφίμων ενισχύει ακόμη περισσότερο τον πλούτο της Ελληνικής γαστρονομίας με χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι πίτες που σε κάθε περιοχή φτιάχνονται και με διαφορετικό τρόπο. Επιπρόσθετα, ο συνδυασμός των εδεσμάτων αλλά των τρόπων παρασκευής τους με παραδόσεις και δρώμενα της τοπικής κοινωνικής ζωής, με τα ήθη και έθιμα αλλά και με τοπικές γιορτές και πανηγύρια, συμβάλουν καθοριστικά στο να θεωρείται η γαστρονομία της χώρας μας ως μέρος πολιτισμικής μας παράδοσης. Όλα τα προαναφερθέντα συνηγορούν στο να θεωρείται η Ελλάδα μια χώρα με έντονο γαστρονομικό πλούτο, η αξιοποίηση του οποίου θεωρείται επιτακτική για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού της χώρας μας. Ο γαστρονομικός τουρισμός λοιπόν, υποκατηγορία του οποίου αποτελεί και το Ελληνικό Ελαιόλαδο, αποτελεί το κανάλι μέσα απ’ το οποίο διοχετεύουν τα τοπικά προϊόντα και θα προβληθεί ο διατροφικός πολιτισμός και η γαστρονομία μας. Αυτό το πάντρεμα των ποιοτικών τοπικών προϊόντων με το τουριστικό προϊών θα μας δώσει προοπτικές για την ανάπτυξη δράσεων που θα εμπλουτίσουν το ήδη υπάρχον τουριστικό προϊών, θα οδηγήσουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και θα βοηθήσουν στην ενίσχυση του ήδη υπάρχοντος ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Συγκεκριμένα η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού μπορεί να συνεισφέρει στην τουριστική ανάπτυξη, όχι μόνο σε μικροοικονομικό επίπεδο,  μέσω της αύξησης της ζήτησης για του Ελαιολάδου ή για την Ελιά, αλλά και σε μακροοικονομικό επίπεδο πχ οικονομική ανάπτυξη μέσα από την αύξηση της μέσης τουριστικής δαπάνης του τουρίστα και κατά επέκταση βελτίωση της τοπικής οικονομίας.

Συνεπώς τα οφέλη της ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού είναι πολλαπλά, τόσο για τις επιχειρήσεις συγκεκριμένα όσο και για το σύνολο της τοπικής οικονομίας, καθώς η αύξηση της τουριστικής δαπάνης του επισκέπτη για φαγητό, ποτό και γαστρονομικά αναμνηστικά δώρα θα δημιουργήσει αύξηση της τουριστικής ζήτησης στην περιοχή. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της παραγωγής των επιχειρήσεων, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην ικανοποίηση της ζήτησης, κάτι που θα επιφέρει και αύξηση θέσεων εργασίας και επακόλουθη μείωση της ανεργίας της περιοχής.
Παράλληλα, οι νέες θέσεις εργασίας θα οδηγήσουν στην αύξηση εισοδήματος των πολιτών, πο οποίοι θα το διοχετεύσουν στην κατανάλωση διαφόρων αγαθών. Άρα, τα άμεσα και τα έμμεσα αποτελέσματα θα οδηγήσουν στην αύξηση του εισοδήματος της περιοχής., στην αύξηση παραγωγής και της απασχόλησης, τα οποία θα συμβάλουν στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του τόπου αλλά και των γύρω περιοχών μέσω της διάχυσης των αποτελεσμάτων.

Τέλος, τα συστατικά της Γαστρονομικής προσφοράς της χώρας μας με τοπική κουζίνα, εκδηλώσεις γαστριμαργίας, εκδρομές και περιηγήσεις, επισκέψεις σε οινοποιεία και εργαστήρια παρασκευής ζυμαρικών ή ελαιοτριβεία κοκ, προσφέρονται για να τα απολαύσει κάποιος σε όλη τη διάρκεια χρόνου, μειώνοντας έτσι το φαινόμενο της εποχικότητας που αποτελεί ένα από τα προβλήματα που ταλανίζουν τον Ελληνικό τουρισμό.
Η Ελληνική γαστρονομία οφείλει να αποτελέσει όχημα για την προβολή του σύγχρονου Ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού. Αποτελεί αναπόσπαστο και σημαντικό τμήμα της παράδοσης της χώρας μας, φορέα οικονομικής ανάπτυξης και μια καθοριστική προοπτική για το μέλλον.
Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης η Ελλάδα οφείλει να διεθνοποιήσει την τοπική της κουζίνα και να γνωστοποιήσει ότι το κυρίαρχο στοιχείο της είναι η εντοπιότητα των υλικών και ο παραδοσιακός τρόπος μαγειρέματος. Διότι, ο δρόμος προς τα πίσω είναι δρόμος προς τα εμπρός.
Εν Κατακλείδι, η Ελληνική Γαστρονομία μπορεί να μεταφέρει σε κάθε γωνία της γης την εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας και για το λόγο αυτό θα πρέπει να δοθεί η πρέπουσα σημασία στην ανάπτυξη της εν λόγω εναλλακτικής μορφής τουρισμού της Ελλάδας, της Ελλάδας του πολιτισμού, της ποιότητας και της αγάπης για το καλό φαγητό και το μεθυστικό έξτρα παρθένο Ελαιόλαδο που  παντρεύει την ποιότητα με τον ουρανίσκο.

Σας ευχαριστώ πολύ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: