Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016

Η Γαστρονομία από την εποχή της Μακραίωνης ιστορίας, έως σήμερα σαν Εναλλακτική Μορφή Τουρισμού.

Το φαγητό και ο οίνος που επιλέγει ο τουρίστας αποτελούν, πέραν της διαμονής, το πλέον σημαντικό σκέλος της εμπειρίας των διακοπών του (30%-50% των εσόδων από τον τουρισμό σχετίζεται με την διατροφή). 



Βάσει στοιχείων το 44% των τουριστών θεωρούν το φαγητό και τον οίνο, βασικό κριτήριο επιλογής τουριστικού προορισμού. 
Πέραν του εμπλουτιστικού ρόλου που διαδραματίζει η διατροφή στην τουριστική εμπειρία, υπάρχουν ομάδες τουριστών οι οποίοι ταξιδεύουν για να γνωρίσουν και να γευτούν την τοπική γαστρονομία ενός προορισμού και τα κριτήρια επιλογής είναι ανάλογα. 


Κατά συνέπεια, η τοπική Ελληνική κουζίνα και το Ελληνικό κρασί πρέπει να καταλάβουν μια περισσότερο διακριτική θέση στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, να αναπτυχθούν και να προβληθούν κατάλληλα (πλεονεκτήματα του Πρωτογενή και Δευτερογενή τομέα, στο πάντρεμα με το Τριτογενή Τομέα). 
Οι διατροφικές συνήθειες στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν μέσα από την ιστορία, τα ήθη και έθιμα, την τοπική παράδοση, τη θρησκεία, τις πολιτιστικές επιρροές και φυσικά τις καιρικές συνθήκες και την μορφολογία του εδάφους της Ελλάδας, όπως και με άλλες μορφές εναλλακτικού τουρισμού. 












Η ελληνική κουζίνα εξελίχθηκε και αναδείχθηκε μέσα από την μακραίωνη ιστορία, ως μια ξεχωριστή γαστρονομική οντότητα στον ευρύτερο χάρτη της Μεσογειακής Διατροφής, με διαχρονική και πολιτιστική αξία. 
Βάσει τούτων, στη Στρατηγική τίθεται ως άμεσος στόχος η καθιέρωση της Μεσογειακής Γαστρονομίας τόσο ως ειδικό προϊόν όσο και ως εμπλουτιστικό στοιχείο του τουριστικού μας προϊόντος και της τουριστικής εμπειρίας.
 Η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού έρχεται ως νέα μορφή του Εναλλακτικού τουρισμού στο οποίο πιστεύω θα αλλάξει σελίδα η Ελληνική Μεσογειακή Γαστρονομία σε όλοι την υφήλιο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: