Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013

ΑΦΡΟΔΙΣΙΑΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΑ




Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία ο Κρόνος (ο πατέρας του Δία) μετά από σκληρή μάχη (Τιτανομαχία) νίκησε τον πατέρα του, Ουρανό, και τον ευνούχισε κόβοντας τους όρχεις με ένα δρεπάνι. Τους όρχεις του πέταξε στην θάλασσα και μέσα από τους αφρούς αναδύθηκε γυμνή, η ωραιότερη θεά του Ολύμπου, η Αφροδίτη .
Ένα μεγάλο κοχύλι την έβγαλε στην στεριά της Κύπρου και εκεί που πάτησε τα καλοσχηματισμένα της πόδια φύτρωσε και από ένα λουλούδι ο νάρκισσος, η μυρτιά, το φλισκούνι, ο έρωντας, η αλόη. Χάρισε ζωή στην μηλιά, στην κυδωνιά, στην τριανταφυλλιά που σκόρπιζε το υπέροχο της άρωμα για να υμνήσει την ομορφιά της θεάς και με τα ίδια της τα χέρια φύτεψε το πολυαγαπημένο της δέντρο, την ροδιά. Η καταγωγή της Αφροδίτης, χάνεται στα βάθη των αιώνων, μαζί με τα αφροδισιακά, τα πολύτιμα της δώρα για την διατήρηση του έρωτα. Η αναζήτηση και η χρήση τους είναι παρούσα σε όλους τους πολιτισμούς και η ιστορία τους ίσως ξεκινά με την δαγκωματιά του Αδάμ από το μήλο που του πρόσφερε η Εύα. Στις πρώτες κοινωνίες τους, οι άνθρωποι ζούσαν στενά συνδεδεμένοι με τη Φύση και από όλα της τα μυστικά τους συνάρπαζε περισσότερο η γέννηση, η δημιουργία της νέας ζωής. Ότι σχετιζόταν με αυτό το μυστήριο όπως, τα γεννητικά όργανα, η ερωτική χαρά, ήταν ιερά. Σε πρωτόγονους πολιτισμούς ιερείς και βασιλείς επιδείκνυαν σε πολύωρες τελετές την ερωτική τους ρώμη, που ερμηνευόταν σαν ευμένεια των θεών και ισοδυναμούσε με ικανότητα για εξουσία, εξασφαλίζοντας έτσι την ευημερία της χώρας –( οι συνταγές όμως των αφροδισιακών που χρησιμοποιούσαν σαν βοηθήματα ήταν μυστικές).
Στην αρχαία Ελλάδα ήταν πολλά τα φυτά που συνδέονταν με τη λατρεία της Αφροδίτης, και τις δευτερεύουσες άλλες ερωτικές θεότητες. Η χρήση τους ήταν πολύ διαδεδομένη και οι γιατροί της αρχαιότητας γνώριζαν τις ιδιότητές τους, ενώ οι εταίρες και οι ιερόδουλες είχαν καθεμιά την δικιά της συνταγή και ακριβοπουλούσαν τα φημισμένα τους μίγματα. Ξεχωριστή σπουδαιότητα είχαν ασφαλώς τα μεθυστικά και ναρκωτικά φυτά στις ερωτικές γιορτές της Μεσοποταμίας, της Αιγύπτου και της Ελλάδας. Στον Όμηρο (Ομήρου Οδύσσεια) αναφέρεται το «μωλυ» το φυτό που χάρισε ο Ερμής στον Οδυσσέα ως αντίδοτο για τα μάγια της Κιρκης.Ο Όμηρος περιγράφει 
τη ρίζα του φυτού μαύρη και τα άνθη λευκά. Ο Θεόφραστος λέει ότι πρόκειται για το άγριο σκόρδο (Allium) της οικογένειας λιλιίδες, όπου ανήκουν το κρόμμυον και η αλόη.Στην αρχαία Ρώμη, ήταν μανιακή η αναζήτηση και ο πειραματισμός κάθε γιατρού που σεβόταν τη φήμη του με τα δεκάδες αφροδισιακά που κατέφθαναν από όλες τις γωνιές της τεράστιας αυτοκρατορίας. Τα συχνά όργια είχαν ολέθρια αποτελέσματα 
γιατί στέρησαν από την άρχουσα τάξη, τις απαραίτητες για την άσκηση της εξουσίας σωματικές δυνάμεις και την πνευματική διαύγεια.
Με την γοργήν επικράτηση του χριστιανισμού, εξοστρακίστηκαν τα παλαιά ήθη και έθιμα, τα ιερά φυτά έγιναν βότανα του διαβόλου και η χρήση των αφροδισιακών απαγορεύτηκε. Στο θεοκρατικό Βυζάντιο γινόταν χρήση των αφροδισιακών, που εισάγονταν από την Αίγυπτο, την Περσία και την Συρία. Στα σκοτεινά χρόνια του μεσαίωνα, ανήκαν πια σχεδόν αποκλειστικά στα οπλοστάσια των μαγισσών και των αλχημιστών που είχαν τις απαιτούμενες γνώσεις για την παρασκευή και την χρησιμοποίησή τους, ενώ 
σε σπάνιες περιπτώσεις έπαιζαν και τον ρόλο του αντίδοτου ή του φυλαχτού.Αντίθετα, στην Ανατολή τα αφροδισιακά δεν έπαψαν ποτέ να είναι αγαπητά, και πολλές συνταγές διατηρούνται αναλλοίωτες εδώ και μερικές χιλιάδες χρόνια. Στις Ταοϊκές διδασκαλίες, συνδυάζονται με μια σειρά από συμβολικά και μαγικά στοιχεία, ανυψώνοντας έτσι την ερωτική πράξη σε μίμηση της θείας δημιουργίας και σε πηγή 
αστείρευτης ενέργειας και δημιουργικότητας. Στις χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας η παρασκευή των αφροδισιακών είναι ολόκληρη επιστήμη και οι γνώσεις της χαίρουν μεγάλης εκτίμησης. Στην Ινδία η επιστήμη της παρασκευής τους λέγεται Βαζικαράνα, 
υπηρετεί την συζυγική ευτυχία και έχει για σκοπό της την αύξηση της ηδονής και την διατήρηση των ερωτικών δυνάμεων. Στην Κίνα τα διεγερτικά μίγματα τσούν γιάο είναι κομμάτι της παραδοσιακής κινέζικης ιατρικής και εφαρμόζονται στην θεραπεία της ανικανότητας και της ερωτικής αδιαφορίας.Για τους πρωτόγονους ανθρώπους αλλά και για τις παλαιές λατρείες, η ερωτική επιθυμία ήταν μια θεϊκή ενέργεια που μπορεί να επικληθεί με την βοήθεια του αγαπημένου της υπεύθυνης θεότητας φυτού, ζώου ή πέτρας που σε αυτή την περίπτωση δεν είναι άλλο από το αρχέγονο αφροδισιακό. Το θέμα της δράσης τους, απασχολεί σήμερα ερευνητές πολλών επιστημών, ενώ αρκετοί από αυτούς επιδιώκουν να καταλήγουν σε συμπεράσματα μετά και από προσωπικό πειραματισμό. 
Στην συνείδηση του απλού ανθρώπου, επί αιώνες, τα αφροδισιακά φυτά σχετίζονται με το πανάρχαιο δόγμα των υπογραφών, που ορίζει πως κάθε φυτό έχει σημαδευτεί από τον Δημιουργό με μορφολογικά χαρακτηριστικά, που υποδηλώνουν την αποκλειστική θεραπευτική τους χρήση.
Ο σπουδαίος φιλόσοφος, μάγος, αλχημιστής, γιατρός και φυσιογνώστης Θεόφραστος φον Χόχενχαϊμ (1493-1541), πιο γνωστός σαν Παρακέλσος (εικ. 2) καθόρισε μετά από πολύχρονη συστηματική μελέτη τις ιδιότητες πολλών φυτών σύμφωνα με το δόγμα των υπογραφών, που λίγο αργότερα συμπεριέλαβε και ζωικής προέλευσης ουσίες.
Η δοξασία αυτή κρίνεται σήμερα σαν απλοϊκή και λανθασμένη σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της σύγχρονης επιστήμης, αλλά κάποια ίχνη της διατηρούνται ακόμα στην λαϊκή αντίληψη. Έχει γίνει αποδεκτό μετά από πολλές έρευνες, πώς την φήμη τους απέκτησαν τα περισσότερα από τα θεραπευτικά μέσα του δόγματος, εξαιτίας της ζωηρής φαντασίας των ιατροφιλοσόφων και μυστών εκείνης της εποχής, αλλά και πως πολλά έχουν πράγματι τις ιδιότητες που τους απέδιδαν, ενώ μερικοί υποθέτουν πως 
το δόγμα έπαιζε ρόλο του μνημονικού κανόνα τότε που οι γνώσεις μεταδίδονταν προφορικά. Στην κατηγορία αυτή από τα αφροδισιακά του βιβλίου ανήκουν οι κόνδυλοι που δίνουν το σαλέπι, και τα κέρατα λόγω ομοιότητας με τα ανδρικά γεννητικά όργανα, και αντίστοιχα για τις γυναίκες το άνθος του μοσχοκάρυδου και της ροδιάς, ή τα στρείδια. 
Σπουδαίο ασφαλώς ρόλο για την φήμη ενός αφροδισιακού παίζει και η σπανιότητά του έτσι, η ντομάτα ήταν κάποτε περιζήτητο διεγερτικό, η ψητή πατάτα ήταν το ερωτικό έδεσμα των πλουσίων, ενώ το ίδιο συμβαίνει σήμερα με τις χελιδονοφωλιές στην Κίνα.Η ιατρική, που σήμερα πρώτα απ΄όλα είναι μια θετική επιστήμη, δεν απέκλεισε τον ανεξιχνίαστο ψυχολογικό παράγοντα από τα θεραπευτικά της μέσα. Έχει παρατηρηθεί, πώς όταν χορηγείται σε ασθενείς κάποιο αδρανές υλικό και αυτοί πιστεύουν 
πως παίρνουν το κατάλληλο φάρμακο, παρουσιάζουν σε μεγάλο ποσοστό σημαντική βελτίωση. Έτσι και στην περίπτωση των αφροδισιακών, σπάνια ο χρήστης μιας ουσίας θα διαμαρτυρηθεί για την μικρή δραστικότητά της, γιατί οι προσδοκίες του ενισχύουν το τελικό αποτέλεσμα.Μια κατηγορία από αφροδισιακά φυτά δέχεται επεξήγηση της δραστικότητάς της σύμφωνα με τις ανακαλύψεις όσων εξονυχιστικά μελετούν τα μυστικά του εγκεφάλου. 
Τα φυτά αυτά περιέχουν αλκαλοειδή που είναι προϊόντα του μεταβολισμού τους και συχνά έχουν ισχυρή επίδραση στην ανθρώπινη συνείδηση. Η δράση των αφροδισιακών δεν εντοπίζεται πάντα στην περιοχή της λεκάνης ή γενικότερα στο σώμα, αλλά πολλές φορές και στον νου, συνέπεια της ιδιότυπης ανθρώπινης σεξουαλικότητας. Τα αλκαλοειδή χωρίζονται σε ορισμένες ομάδες, σαν τις ινδόλες που είναι ψυχεδελικές και διευρύνουν την συνείδηση, και περιέχονται στα αφροδισιακά φυτά γιοχιμπέ, ίμπογκα, μιμόζα, νιάτο, στρύχνος, χωνάκι και στο μανιτάρι Stropharia cubensis, στα 
αλκαλοειδή του τογανίου που απαντούν στα φυτά Ορνές, μανδαγόρας, ντατούρα και υοσκύαμος και έχουν παρόδιες ιδιότητες με τις ινδόλες, τις β-καρβολίνες στον αγριοπήγανο και στο γιάχε που διεγείρουν την φαντασία, όπως και τα οπιούχα στο όπιο. Υπάρχουν ακόμα οι φαινυλαιθυλαμίνες στο ατσούμα, έφεδρα, κάθα, κακαόδεντρο, πεγιότ που κάποιες φορές παρουσιάζουν ψυχεδελική δράση ενώ άλλες διεγείρουν το 
κεντρικό νευρικό σύστημα, και οι πυρήνες στα γκουαρανά, κόλα, και στα φύλλα του τσαγιού, που διεγείρουν το κεντρικό νευρικό σύστημα, αυξάνουν την αποδοτικότητα και ευνοούν την διανοητική συγκέντρωση.
Το αξιοπερίεργο είναι πως τα σπουδαιότερα από τα αλκαλοειδή με ψυχεδελική ή αφροδισιακή δράση παρουσιάζουν στενή συγγένεια με τους νευροδιαβιβαστές, που παίζουν τον ρόλο των χημικών αγγελιοφόρων στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Έτσι, οι ινδόλες αναλογούν στην σεροτονίνη, οι φαινυλαιθυλαμίνες στην νοραδρεναλίνη, τα οπιούχα στις ενδορφίνες και στις εγκεφαλίνες, τα αλκαλοειδή του τροπανίου στην ακετυλοχολίνη, ενώ οι β-καρβολίνες ανιχνεύονται αυτούσιες στον εγκέφαλο. Η δράση όλων των παραπάνω φυτών εξαρτάται από την χημική δομή των αλκαλοειδών 
που περιέχουν, επιδρούν στα σημεία του νευρικού συστήματος με τους νευροδιαβιβαστές και ενισχύουν, αναστέλλουν ή μεταβάλλουν παροδικά τις ψυχικές λειτουργίες κάποιων περιοχών του εγκεφάλου.
Η κάνναβη παρότι εντείνει τις αισθήσεις και διαφοροποιεί έντονα την συνείδηση με παρόμοιο τρόπο, δεν περιέχει αλκαλοειδή αλλά τις δραστικές κανναβινόλες. Μερικά φυτά σαν την γλυκόριζα, το παλμέτο και την σαρσαπαρίλα, αλλά και οι αναφροδισιακοί κώνοι του λυκίσκου περιέχουν ουσίες ανάλογες με τις σεξουαλικές ορμόνες, δεν έχει κατανοηθεί όμως απόλυτα η δράση τους και πολλοί αμφισβητούν τον χαρακτηρισμό τους σαν αφροδισιακών. Κάποια άλλα φυτά και το σύνολο σχεδόν των 
καρυκευμάτων περιέχουν αιθέρια έλαια, που απαντούν στον άκορο, στην γκαλάνγκα, στην κανέλλα, στο κάρδαμο στον κρόκο, στο μοσχοκάρυδο, στο μοσχοκάρφι και στην νταμιάνα μετατρέπονται στον ανθρώπινο οργανισμό σε παράγωγά τους με διεγερτικές, ψυχεδελικές ή ελαφρά ναρκωτικές ιδιότητες. Τέλος, τα τρία συγγενικά είδη του τζίνσενγκ περιέχουν μίγμα ουσιών που επηρεάζουν ποικιλότροπα τον ανθρώπινο οργανισμό, προκαλώντας κυρίως γενική τόνωση και ελαφρά διέγερση. 
Η έρευνα των αφροδισιακών τροφίμων είναι ακόμα σε νηπιακό στάδιο και οι παραπάνω πληροφορίες σε λίγα χρόνια ασφαλώς θα χρειάζονται διόρθωση και εμπλουτισμό. Τα αφροδισιακά εφαρμόζονται συνήθως εξωτερικά ή προσλαμβάνονται εσωτερικά. Αυτό το βιβλίο περιγράφει κυρίως όσα εισάγονται στον ανθρώπινο οργανισμό σαν τροφές ή ποτά και περνούν έτσι από το πεπτικό στο κυκλοφορικό σύστημα, ή καπνίζονται και τα δραστικά τους συστατικά απορροφώνται στους πνεύμονες.Εδώ πρέπει να δοθεί και ο ορισμός πως αφροδισιακή είναι κάθε ουσία που έχει μια ή παραπάνω από τις παρακάτω ιδιότητες: προκαλεί ή δυναμώνει τον πόθο, βοηθά στην εκδήλωση του ερωτικού ενστίκτου, χαρίζει συχνότερες, ισχυρότερες και με 
μεγαλύτερη διάρκεια στύσεις, ελευθερώνει από αναστολές, χαλαρώνει την περιοχή των γεννητικών οργάνων σε περίπτωση υπερβολικής έντασης, οξύνει όλες ή κάποιες από τις αισθήσεις, επιτρέπει τον οργασμικό έλεγχο και καθυστερεί την πρόωρη εκσπερμάτωση, κάνει εντονότερη την ερωτική απόλαυση και παρατείνει τον οργασμό, προκαλεί ψυχική διέγερση ή ερωτική έκσταση, ενισχύει τα αισθήματα αγάπης, εγγυάται την γονιμότητα και θεραπεύει την στειρότητα, βελτιώνει ή διατηρεί την υγεία των γεννητικών οργάνων και αδένων, αυξάνει την παραγωγή του σπέρματος και των κολπικών υγρών, και επαναφέρει την ερωτική επιθυμία στους ηλικιωμένους. Πιο συνοπτικά, αφροδισιακό είναι ότι συμβάλλει στην διατήρηση, τόνωση και ανανέωση των ερωτικών δυνάμεων και της ερωτικής ενέργειας, και επιτρέπει την εκπλήρωση της επιθυμίας για ερωτική χαρά και ικανοποίηση.Τα αφροδισιακά χορηγούνται για την ενίσχυση και την διατήρηση των ερωτικών δυνάμεων και τον εμπλουτισμό της ερωτικής εμπειρίας. Όταν είναι εμφανής η κατάπτωση και η ατονία, πρέπει να προηγηθεί η αποκατάσταση της υγείας του ασθενή, που απαιτεί προσεγμένο διαιτολόγιο, αρκετή ανάπαυση και εξάλειψη των παραγόντων που προκαλούν άγχος. Θα πρέπει επίσης να γίνει αποτοξίνωση από τις φθοροποιές συνήθειες όπως το τσιγάρο, ο καφές, το οινόπνευμα και άλλα.
Υπάρχουν όμως πολλές σεξουαλικές δυσλειτουργίες όπως η στυτική δυσλειτουργία, η πρόωρη εκσπερμάτωση, ο πριαπισμός, που τις περισσότερες φορές έχουν οργανική αιτία, ή είναι σημάδια γενικότερου προβλήματος υγείας (π.χ. διαβήτη). Τότε η ιατρική βοήθεια θα προσφέρει περισσότερη βοήθεια παρά τα αφροδισιακά.Βασική προϋπόθεση για την απόλαυση της ερωτικής χαράς, και την διατήρηση των απαιτούμενων δυνάμεων είναι η διακοπή της μονοτονίας με την ποικιλία, εμπειριών 
κυρίως και όχι με την γρήγορη διαδοχή εραστών ή ερωμένων, την ζωηρή φαντασία, την σωματική και πνευματική έλξη ανάμεσα στους συντρόφους, την ικανότητα να μην δηλητηριάζουν τις σχέσεις μας τα έντονα προσωπικά και κοινωνικά προβλήματα. Παρά τη φανερή έλλειψη ελεύθερου χρόνου, και ενάντια στην πεποίθηση αρκετών πως είναι σπάταλη η επένδυσή τους στην σκηνοθετημένη ερωτική επαφή, υπάρχουν ζευγάρια που ξέρουν να χρησιμοποιούν τα αφροδισιακά, να επιλέγουν νέες ερωτικές τεχνικές και με τον από κοινού πειραματισμό να πλαταίνουν τους ορίζοντές τους, και 
να κάνουν τον έρωτα τους βαθύτερο, ζωντανότερο και πιο δημιουργικό
Μεγάλα ποσά ξοδεύονται για την απόκτηση κάθε σκόνης, αλοιφής, ποτού ή αρώματος που υπόσχεται διέγερση και έντονη ερωτική απόλαυση. Τις περισσότερες φορές όμως πλουτίζουν εκείνους που τα παρασκευάζουν, γι’αυτό χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Για τους φίλους αναγνώστες το καλύτερο είναι να συλλέξουν την κατάλληλη εποχή και να ξηράνουν μόνοι τους τα φυτά της ελληνικής χλωρίδας. Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρουν στα βιβλία που κυκλοφορούν για τα φαρμακευτικά φυτά της χώρας 
μας, και περιγράφουν επακριβώς την καλλιέργεια, την συλλογή και την ξήρανση τους. Αυτοί που θεωρούν τα παραπάνω ταλαιπωρία ή όσοι ενδιαφέρονται για ξενικά φυτά, καρυκεύματα ή άλλες ουσίες, μπορούν να τα προμηθεύονται από τα καταστήματα εμπορίας βοτάνων που υπάρχουν σε όλες τις πόλεις Να προτιμήσουν όμως πρόσφατο, καλά διατηρημένο και εξαιρετικής ποιότητας υλικό και ας βεβαιωθούν πως αγοράζουν αυτό που ζητήσαν. Μην σας ξενίζει πως αρκετά από τα αφροδισιακά φυτά 
έχουν παραδοσιακή χρήση σε πλήθος ασθένειες και ενοχλήσεις – τα θεραπευτικά μέρη της φύσης επιδρούν θετικά σε ολόκληρο τον οργανισμό και όχι αποκλειστικά σε κάποιο όργανο ή σε μια συγκεκριμένη δυσλειτουργία. Πολλά φυτικά εκχυλίσματα ή μίγματα, κυκλοφορούν και από τα φαρμακεία, και δίδονται ανάλογα με ή χωρίς ιατρική συνταγή. Πολλά επίσης κυκλοφορούν και από εταιρείες που έχουν προϊόντα υγείας-ομορφιάς και συμπληρωμάτων διατροφής. Ο,τι πάντως είναι αδύνατο να βρεθεί στην Ελλάδα, προσφέρεται συνήθως ακατέργαστο στις αγορές της βόρειας Αφρικής, του Χονγκ-Κονγκ, της Ιαπωνίας, του Μεξικού και 
πιο σπάνια από εισαγωγείς της δυτικής Ευρώπης, ενώ έτοιμα προϊόντα σε μεγάλη ποικιλία όχι όμως πάντα αξιόπιστα, πωλούν και τα καταστήματα ερωτικών βοηθημάτων (sex shop) της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Στην Ελλάδα προϊόντα Αλόης Βέρα και αφροδισιακών βοηθημάτων (maka) διατίθεται από μεγάλη και αξιόπιστη Αμερικανική εταιρία προϊόντων υγείας και ομορφιάς.
Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται επίσης και κάποια τοξικά για την επικινδυνότητά τους φυτά και φάρμακα, κάτι που με κανένα τρόπο δεν πρέπει να ερμηνευθεί σαν προτροπή για τη χρήση τους, αλλά ήταν αναγκαίο για την πληρότητά του βιβλίου. Είμαι βέβαιος πως οι αναγνώστες που θα επιδιώξουν να αποκομίσουν εμπειρίες με τα αφροδισιακά, θα δείξουν την απαιτούμενη σοβαρότητα και προσοχή, και αυτό γιατί 
πολλά έχουν γενικά ευνοϊκή επίδραση στον οργανισμό και είναι δυνατόν να λαμβάνονται άφοβα για μακρό χρονικό διάστημα, αλλά όμως, είναι επικίνδυνα όταν γίνεται ανεξέλεγκτη χρήση ή κατάχρησή τους. Πριν από κάθε σας βήμα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, ενώ συχνά είναι απαραίτητη και η συμβουλή σεξολόγου ή ψυχολόγου. Λίγοι αντιλαμβάνονται σε όλη της την διάσταση, την σπουδαιότητα των φυτών για τους ανθρώπους. Είναι οι μόνοι οργανισμοί που μπορούν με την βοήθεια της ηλιακής ενέργειας και με πρώτη ύλη ανόργανα υλικά να συνθέσουν τα αναγκαία για την 
ζωή οργανικά μόρια, ενώ παράλληλα μας προμηθεύουν ξύλο, φυτικές ίνες για την κατασκευή των ρούχων μας, φάρμακα και ουσίες που επιδρούν στην ψυχική μας σφαίρα. Στην μακρόχρονη ιστορία του είδους μας, δοκιμάστηκαν πολλά φυτά και κάποια αποδείχθηκαν σπουδαία θεραπευτικά, άλλα επικίνδυνα δηλητήρια και μερικά ισχυρά αφροδισιακά. Δεν μοιάζει ασφαλώς περίεργο σήμερα, φυτά ιερά για άλλους πολιτισμούς και θρησκείες να αποτελούν πηγή εύκολου πλουτισμού για τους λίγους αλλά και οξύτατο πρόβλημα για την δυτική κοινωνία σαν αντικείμενα λαθρεμπορίου. Τα ιερά φυτά και ο ευσεβής, μυστηριακός και αισθησιακός χειρισμός που απαιτούν, ξέπεσαν σε εθιστικές ουσίες κατάχρησης ή στείρου ηδονισμού.Όσοι γνωρίζουν τις δυνάμεις των φυτών, υπενθυμίζουν πώς προσφέρουν απλόχερα την βοήθειά τους αλλά απαιτούν και τον σεβασμό μας. Ο πολιτισμός μας, που επιβάλλει την αλόγιστη εκμετάλλευση της φύσης, στην πραγματικότητα δεν εγγυάται παρά την εκπόρνευση της ύπαρξής μας και τελικά την απονέκρωση αυτού του πλανήτη. 
Ο έρωτας με συνοδό την αφροδισιακή του υποστήριξη έπαιξαν και παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην κοινωνική εξέλιξη και στην διαμόρφωση του πολιτισμού. Η ερωτική ενέργεια είναι μια ισχυρή δύναμη που μπορεί να μετασχηματισθεί σε δημιουργία, σε γνώση, σε χαρά, σε ευτυχία, σε δύναμη, σε θεραπεία διαφόρων ασθενειών και ψυχοσωματικών καταστάσεων.Ο έρωτας είναι το καλύτερο φάρμακο και το ευχάριστο γιατρικό για τις περισσότερες ασθένειες και βάσανα του ατόμου και της κοινωνίας, και βρίσκει κυρίως εφαρμογή στις ανανεωτικές μεθόδους της νοτιοανατολικής Ασίας, και σε περιπτώσεις ψυχικών παθήσεων ανακουφίζει τον άρρωστο, βελτιώνει τις σχέσεις του με τον περίγυρο και 
του επιτρέπει την επανένταξη στην ανθρώπινη κοινότητα.
Στην Δύση, η πολύχρονη απουσία ερωτικής παιδείας και κουλτούρας, η καταπίεση της ανάγκης για εξωτερίκευση των επιθυμιών, η εκτέλεση της ερωτικής πράξης μηχανικά και απογυμνωμένης από συναισθήματα, σαν σιωπηλή συνωμοσία και όχι πράξη ανταλλαγής και ένωσης, προκάλεσαν αναπόφευκτά το άγχος, το διάχυτο μίσος, την δυστυχία. Μέσα στον βαρύ χειμώνα που περνάμε, εποχή απομόνωσης, ατομικότητας και ναρκισσισμού, ο Έρωτας θα γκρεμίσει τα οχυρά και θα κάνει τα σπέρματα της ελπίδας να βλαστήσουν........

(περισσότερα στο βιβλίο ΑΦΡΟΔΙΣΙΑΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΑ του executive chef Μουζάκης Κωνσταντίνος και Δρ. Ντόλαντζας Θεόδωρος)



με εκτίμηση 
executive chef
Μουζάκης Κωνσταντίνος



Δεν υπάρχουν σχόλια: